تغییر سیستم روشنایی به LED

اشتباهات و خطاهای رایج هنگام تغییر سیستم روشنایی به LED

اشتباهات و خطاهای رایج هنگام تغییر سیستم روشنایی به LED

تغییر سیستم روشنایی به LED اگرچه نورپردازی LED نسبت به هر فناوری نورپردازی دیگری کارآمدتر و ماندگارتر است، اما ارتقاء به آن می تواند مشکلاتی را نیز ایجاد کند. اما در هر حال، اجازه ندهید که این مشکلات شما را منصرف کنند. ما به برخی از اشتباهات رایج و قابل اجتناب در این مورد می پردازیم، بنابراین شما می دانید که برای ارتقاء روشنایی فعلی خود به فناوری LED به دنبال چه چیزی باشید.

توزیع نور متفاوت است و LED ها به دلیل چیدمان دیودها جهت دار هستند، بنابراین باید به مشخصاتی مانند زاویه پرتو و نوع توزیع نور توجه کنید. وقتی صحبت از ماهیت جهت دار ال ای دی ها به میان می آید، روشنایی یک ناحیه یا دیواری بیشتر مورد توجه هست. لامپ‌های HID که معمولاً در این موارد استفاده می‌شوند، همه جهته هستند، بنابراین مقدار زیادی از نور آزاد شده در داخل لامپ از بین می‌رود. نور از دست رفته همچنان بر روی رتبه لومن اصلی لامپ حساب می شود. با این حال، به دلیل نحوه ساخت LED ها، تمام نور به سمت بیرون آزاد می شود که بیشتر به آن نیاز دارید. اگرچه ممکن است درجه بندی لومن هر دو نوع روی کاغذ بسیار متفاوت به نظر برسد، اما چراغ LED همچنان نور مشابهی را ارائه می دهد.

مطمئن شوید که لومن لامپ فعلی خود را با جایگزین LED جدید مقایسه کنید. مقایسه وات با وات معادل LED فقط یکی از موارد میتواند باشد. مقایسه خروجی لومن نیز به شما ایده بهتری از روشنایی یک لامپ یا تجهیزات LED می دهد.

تغییر سیستم روشنایی به LED
تغییر سیستم روشنایی به LED

ظاهر رنگ نور منتشر شده از یک لامپ بر حسب کلوین اندازه گیری می شود

ظاهر رنگ نور منتشر شده از یک لامپ بر حسب کلوین اندازه گیری می شود. اگر می خواهید با نور رنگی که در حال حاضر دارید و نوری برای ارتقا در نظر دارید مطابقت داشته باشند، دانستن دمای رنگ کلوین LED مهم است. تطبیق دمای رنگ لوله های فلورسنت آسان است زیرا اکثر آنها دمای رنگ را همراه با شماره قطعه در کنار لوله نشان می دهند. با این حال، لامپ‌های رشته‌ای و هالوژن معمولاً رنگ کلوین خاصی ندارند زیرا همه لامپ‌های رشته‌ای حدود 2400-2700 کلوین و همه لامپ‌های هالوژن حدود 3000-3200 کلوین هستند. هنگام خرید LED، اگر می خواهید همان ظاهر را حفظ کنید، مطمئن شوید که در این محدوده قرار دارند.

همه سوئیچ های دیمر با چراغ های LED کار نمی کنند

همه سوئیچ های دیمر با چراغ های LED کار نمی کنند. اگر قصد استفاده از LED های کم نور را دارید، به یک سوئیچ دیمر LED سازگار نیاز دارید.

در نهایت، شاخص رندر رنگ یا CRI یک نور نشان می‌دهد که با چه دقتی رنگ را در مقایسه با خورشید ظهر نمایش می‌دهد. هر چه امتیاز CRI بالاتر باشد، دقت رنگ بیشتر است. لامپ های رشته ای و هالوژن دارای CRI 100 هستند. و در حالی که LED ها نمی توانند کاملاً با آن مطابقت داشته باشند، آنها CRI های موجود در دهه 90 میلادی هستند!

 

 

جهت مشاوره و راهنمایی تماس بگیرید کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *