برای یک طراحی داخلی منزل زیبا ، محیط داخلی خانه را چگونه نورپردازی کنیم؟

برای یک طراحی داخلی منزل زیبا ، محیط داخلی خانه را چگونه نورپردازی کنیم؟

 

طراحی داخلی منزل زیبا ، محیط داخلی خانه را چگونه نورپردازی کنیم؟

 

نور یکی از عناصر طراحی داخلی است که اغلب نادیده گرفته می شود. اما، زمانی که آن را در نظر می گیرید، عدم وجود نور مناسب می تواند تاثیر فوق العاده ای بر فضای شما داشته باشد. نورپردازی می تواند روحیه شما و حتی اندازه کلی فضا را تحت تاثیر قرار دهد، به همین دلیل است که یک عنصر ضروری برای هر طراحی است. نورپردازی مناسب می تواند فضای اتاق شما را به شدت تغییر دهد، می تواند رنگ های استفاده شده در دکوراسیون شما را افزایش دهد و حتی می تواند در علامت گذاری مناطق مختلف خانه شما مفید باشد. اساساً، سه نوع نورپردازی وجود دارد که طراحان برای ایجاد سبک و عملکرد استفاده می کنند – نورپردازی عمومی، نورپردازی وظیفه و نورپردازی تاکیدی.

به عبارت ساده، نور عمومی اتاق را قابل مشاهده می کند و قسمت اعظم منطقه را روشن می کند. نورپردازی وظیفه ای نوعی نورپردازی است که برای تسهیل کارهای دور و نزدیک، مانند مطالعه، کار بر روی سرگرمی ها یا صنایع دستی، یا تهیه غذا استفاده می شود. و در نهایت از نورپردازی تاکیدی برای تغییر حال و هوای فضای شما استفاده می شود. این نورپردازی برای ایجاد محیط با رساندن نور به یک نقطه کانونی در اتاق استفاده می شود و به طور کلی یکی از سخت ترین انواع نور برای ایجاد است. اینجاست که ما وارد عمل می‌شویم. این مقاله پر از نکات طراحی است که به شما کمک می‌کند یاد بگیرید چگونه اتاق‌های خانه خود را به درستی روشن کنید.

برای اینکه فضای خود را به درستی روشن کنید

ابتدا باید تمام موقعیت های احتمالی را که از آن اتاق خاص استفاده خواهید کرد و اینکه چگونه نور مورد نیاز است را تصور کنید. خود را در هر سناریو تصور کنید و به این فکر کنید که نور شما از کجا خواهد آمد. به عنوان مثال در اتاق نشیمن سعی کنید عملکرد آن فضا را در ساعات مختلف روز را مجسم کنید. آیا مهمانان شما پس از پذیرایی از شام به اتاق نشیمن شما بازمیگردند؟  این اتاق برای شب نشینی های خانوادگی است؟  در صندلی اتاق نشیمن مورد علاقه تان وقت خود را به خواندن می گذرانید؟ همه این سناریوهای مختلف به انواع خاصی از نورپردازی نیاز دارند. هنگامی که نحوه استفاده از فضای خود را مشخص کردید، می توانید به انتخاب نوع نور و وسایل روشنایی که نیاز دارید ادامه دهید.
راهنمای طراحی داخلی برای روشنایی مناسب هر اتاق در خانه شما

برای یک طراحی داخلی منزل زیبا ، محیط داخلی خانه را چگونه نورپردازی کنیم؟

سرسراها و ورودی ها

این نقطه ورود به خانه شما است، بنابراین مطمئن شوید که تاثیر خوبی را ایجاد کنید. نورپردازی در سرسرای شما باید جلوه ای گرم و دلپذیر ایجاد کند. آویزها ، لوسترها و دیوارکوب ها در اینجا به خوبی به کار می آیند.

اتاق های نشیمن

بیشتر وقت ما در اینجا سپری می شود، بنابراین مهم است که در این فضا نورپردازی به راحتی قابل کنترل و کاربردی باشد. سعی کنید نور بالا را با ترکیبی از چراغ های کف و رومیزی ترکیب کنید. فراموش نکنید که از نور طبیعی اتاق نشیمن خود نیز استفاده کنید. پرده ها را باز کنید تا نور روز را استفاده کنید. نه تنها خانه شما را زیبا می کند، بلکه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کند.

اتاقهای پذیرایی

اتاق غذاخوری شما مکانی برای آرامش است – مکانی که در آن بسیاری از وعده های غذایی خانوادگی را به اشتراک می گذارید و مهمانی های شام را میزبانی می کنید، بنابراین نورپردازی در این فضا بسیار مهم است. چراغ‌های آویز یا لوسترهایی که در بالای میز ناهارخوری قرار گرفته‌اند، ضروری هستند. و البته فراموش نکنید که دیمرها را در نور اتاق غذاخوری خود نصب کنید. این یک راه فوق العاده برای افزودن درام به محیط است.

آشپزخانه

تمام نورپردازی آشپزخانه شما باید مفید و متمرکز بر کار باشد و به سمت پایین به سمت سطوح کار شما باشد. نور سقفی خوب نیز در آشپزخانه ضروری است (مثلاً نورپردازی توکار). آشپزخانه همچنین مکانی عالی برای ترکیب زیبایی شناسی با عملکرد است. استفاده از نورپردازی زیر کابینت می تواند شخصیت آن فضا را تا حد زیادی مشخص کند و در عین حال کارایی را نیز اضافه کند.

طراحی داخلی منزل زیبا ، محیط داخلی خانه را چگونه نورپردازی کنیم؟

اتاق خواب

نورپردازی ملایم محیط برای کمک به آرامش و آسودگی در پایان روز در اتاق خواب بهترین است. چراغ های کنار تخت و چراغ های دیواری با دیمر در این فضا عالی هستند.

هنگامی که بر نوع نورپردازی لازم برای هر اتاق مسلط شدید، سعی کنید با لایه های مختلف نور بازی کنید تا ویژگی های معماری در فضای خود را برجسته کنید. به یاد داشته باشید، نورپردازی مناسب می تواند تأثیر چشمگیری بر اتاق داشته باشد. نورپردازی می تواند این قدرت را داشته باشد که یک فضای ساده و بی روح را به محیطی گرم و دلپذیر تغییر دهد. بنابراین، حتما نورپردازیی را انتخاب کنید که نه تنها با سبک و عملکرد فضای شما مطابقت داشته باشد، بلکه فضای خانه شما را نیز افزایش دهد.

برای راهنمایی های بیشتر در مورد طراحی خانه یا برنامه ریزی برای نوع نورپردازی محیط منزل خود

جهت مشاوره و راهنمایی تماس بگیرید کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند

1 دیدگاه

  • Pixel Led

    It’s really a nice and useful piece of information. I
    am glad that you shared this useful info with us.
    Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

  • ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *